Thursday, October 27, 2011

Cele mai bune alimente pentru cura de slabire

Cauti alimente minune care sa te scape de kilogramele in plus pe care le urasti atat de mult? Ei bine, inceteaza cautarile ... asa ceva nu exista! Totusi trebuie sa cunosti alimentele care iti ofera o senzatie de satietate mai mare decat altele. Acestea te pot impiedica sa mananci mult.


Este foarte important sa alegi alimentele bogate in fibre, grasimi bune, proteine si cu un continut ridicat de apa, deoarece sunt mai satioase.

Merele Un mar pe zi tine kilogramele departe de tine! Acest fruct este o optiune perfecta pentru gustarile dintre mese, are un continut mare de apa, precum si fibre solubile si insolubile. Nutritionistii spun ca un mar mediu are aproximativ 85% apa si 5 grame de fibre solubile. De asemenea, mai contine si quercetina - un flavonoid care are actiune anticancerigena, reduce colesterolul si asigura sanatatea plamanilor.

Sfat: merele organice sunt mai indicate. Cele din comert pot retine mai multe pesticide, iar in comparatie cu fructele care necesita decojire (portocale, banane), la mere este importanta coaja. Iti doresti sa mananci si coaja daca stii ca in aceasta se gaseste jumatate din continutul de fibre, magneziul, fierul si vitamina C.  


Conopida Cand iti doresti sa reduci numarul kilogramelor, legumele din familia cruciferelor se pot transforma intr-un aliat de nadejde. In special conopida, care poate fi consumata in cantitatile dorite. Contine sulforafan (un fitonutrient cu proprietati anticancerigene),  precum si o cantitate semnificativa de folati si vitamina C, eficiente in procesul de slabire. Daca nu te numeri printre prietenii conopidei, apeleaza la spanac sau broccoli.

Sfat: poti sa fierbi la abur o conopida, o faci piure si adaugi usturoi tocat, parmezan si foarte putin unt.


Salatele De regula, cand lumea incearca sa slabeasca se gandeste la salate. Insa, daca acest lucru inseamna niste legume sarace, nici nu e de mirare ca nu dau roadele asteptate. Adauga in salatele tale frunze de spanac si arugula (contin mult fier, calciu, vitamina C si folati). 


Iaurtul degresat Potrivit unui studiu efectuat de cercetatorii de la Universitatea din Tennessee (SUA), persoanele care consuma 3 portii de iaurt degresat au sanse sa piarda de doua ori mai multe kilograme, comparativ cu cei care nu obisnuiesc sa consume produse lactate. De ce? Calciul combinat cu celelalte componente bioactive care se gasesc in produsele lactate incetineste procesul de depozitare a grasimilor si intensifica arderea lor, in special in jurul taliei.

Sfat: introdu in dieta ta mai mult iaurt degresat si incearca sa-l folosesti si pentru sosuri, salate, etc.


Bulgurul Bulgurul este grau zdrobit, cu o granulatie mai mare decat cuscusul si grisul. Nu necesita mai mult de 10 minute de preparare sau chiar mai putin daca apa este deja fiarta, reprezentand un substitut excelent pentru orez si paste (ambele sarace in fibre si sunt rafinate). Bulgurul are un continut ridicat de fibre, fier, vitamina E si B6.

Sfat: poti sa fierbi bulgurul in supa de pui, la care sa adaugi rosii maruntite si ceapa tocata marunt. 


Alunele Migdalele si nucile au fost recunoscute pentru beneficiile pe care le aduc asupra sanatatii, insa nu trebuie sa uiti nici de alune. Potrivit unor studii, consumatorii de alune reusesc sa manance mai putin pe parcursul zilei si isi mentin mult mai usor greutatea corporala. In incercarea de a stabili care dintre componentele alunelor sunt cele mai eficiente pentru silueta, expertii au ajuns la concluzia ca este cate putin din fiecare - proteine, grasimi.


Supele Stiai ca supa de pui te poate ajuta sa slabesti? Ei bine, studiile arata ca 300 ml de supa de pui cu legume te ajuta sa slabesti de doua ori mai mult, daca este consumata pe durata a 6 luni de zile. Este multa apa si iti da senzatia de satietate, fara extra calorii. 


Ovazul Micul dejun este cea mai importanta masa din cursul unei zile. Mancand sanatos la micul dejun nu poate decat sa aduca beneficii siluetei tale. Cercetatorii de la Universitatea din California, Berkeley au realizat un studiu, iar rezultatele arata ca persoanele care iau micul dejun in fiecare dimineata au un indice de masa corporala mai mic decat cei care obisnuiesc sa sara peste aceasta masa importanta. Acelasi rezultat s-a obtinut si in cazul persoanelor care au consumat la micul dejun cereale. De exemplu, ovazul a fost declarat cel mai satios dintre cereale.

Sfat: consuma la micul dejun cereale integrale cu iaurt sau lapte degresat. Mai poti adauga si niste fructe feliate. Compozitia o poti face de seara si sa o pastrezi in frigider pana dimineata.


Ouale Sunt o adevarata sursa de proteine care pot asigura senzatia de satietate. Un studiu recent publicat in Jurnalul American de Nutritie arata ca persoanele care obisnuiesc sa consume la micul dejun 2 oua fierte vor asimila cu 400 de calorii mai putin pe parcursul zilei respective. Asadar, este demonstrat faptul ca ouale sunt satioase si te vor impiedica sa mananci mult. 


Pestele Se pare ca este mult mai satios decat ovazul si legumele. Codul si halibutul sunt considerate printre primele 38 de alimente satioase din intreaga lume. Studiile arata ca persoanele care consuma peste la masa de pranz nu simt nevoia sa manance foarte mult la cina.

Sfat: pentru un plus de savoare, incearca sa stropesti pestele cu sos de soia, zeama de lamaie si ghimbir.

No comments:

Post a Comment