Thursday, October 27, 2011

7 reguli de baza in orice dieta

1. Mareste cantitatea de fibre consumata!

Trebuie sa tii minte ca organismul tau are nevoie de un aport insemnat de fibre. Asa ca nu ezita sa incluzi in alimentatia ta cat mai multe fructe, legume si cereale integrale.


2. Fa-ti de cap cu legumele!

Afla ca acestea sunt cele mai importante daca ti-ai pus in cap sa slabesti. Nimic nu te va ajuta mai bine decat legumele, iar dintre acestea poti sa le alegi in special pe cele cu frunze verzi. O salata pe zi, te va ajuta in lupta cu kilogramele.


3. Controleaza-ti pofta de dulciuri!

Tine minte ca dulciurile inseamna calorii mai multe. Este o reactie perfect normala a organismului sa tanjeasca dupa dulciuri, insa limiteaza pe cat posibil consumul lor. Gandeste-te ca fiecare bucata de ciocolata pe care o mananci sigur se va depune pe undeva.


4. Fixeaza-ti orele de masa si respecta-le!

Incearca pe cat posibil sa mananci la ore regulate. Chiar daca se intampla de decalezi cu o jumatate de ora sau chiar o ora masa ta, nu este nicio problema. Insa un decalaj mai mare poate deregla procesul metabolic, determinand ori pierderea pofeti de mancare, ori o senzatie de foame foarte accentuata. Si nu cred ca vrei sa te indopi cu tot ce prinzi la urmatoarea masa ...


5. Mananca numai cand iti este foame!

Chiar daca ai tendinta de a "ciuguli" de cate ori vezi mancare in jurul tau, incearca sa te stapanesti. De exemplu, daca ai urmat un plan alimentar sanatos in cursul saptamanii si te duci la o petrecere si mananci mult, s-au dus balta incercarile tale. Sfatul nostru este sa incerci sa te controlezi si la petrecere, sa mananci cate putin din fiecare, astfel incat sa nu-ti afecteze planul de dieta.


6. Inceteaza sa mai "ciugulesti" intre mese!

Daca te gandesti sa mananci altceva in afara de fructe sau iaurt, mai bine lasa-te pagubasa. Orice produs fast-food sau snacks-uri nu vor face decat sa adauge un numar insemnat de calorii. Asa ca mai bine alege un fruct proaspat, fructe uscate sau un iaurt, daca ti se face foame inainte de ora mesei.


7. Mai incet cu ceaiul si cafeaua indulcite!


Stiai ca o ceasca de cafea sau ceai cu frisca si cel putin 2 cuburi de zahar este la fel de nociva pentru greutatea ta ca si o bucata sanatoasa de prajitura cu ciocolata? Asa ca atentie maxima! Mai bine optezi pentru cafeaua neagra si pentru lamaie in ceaiul pe care vrei sa-l bei.

No comments:

Post a Comment