Thursday, October 27, 2011

6 reguli pentru a indeparta senzatia de foame

Iarna ti-a dat intotdeauna batai de cap: mananci mai mult, nu faci miscare suficienta, te stresezi din cauza problemelor de la birou, de acasa sau de la scoala si, de cele mai multe ori, iti gasesti refugiul in mancare. Te-ai hotarat in sfarsit sa incepi o cura de slabire si parca tocmai acum gandul iti zboara din ce in ce mai des la frigider. Iata cateva reguli care te vor ajuta in lupta cu foamea:

1. Ai grija sa dormi bine

Potrivit unui studiu efectuat de cercetatorii de la Columbia University, lipsa somnului conduce la scaderea leptinei, proteina care controleaza apetitul, si favorizeaza producerea grelinei, hormonul produs de organism care stimuleaza senzatia de foame.


2. Pune-ti corpul in miscare

O activitate fizica moderata stimuleaza neurotransmitatorii starii de bine si reduce cortisolul, hormonul tipic starilor de anxietate. De exemplu, daca vorbesti la telefon, este de preferat sa nu te asezi confortabil in fotoliu, ci sa vorbesti plimbandu-te. Miscarea iti elibereaza mintea, te relaxeaza si iti poate indeparta senzatia de foame.


3. Incearca sa-ti diversifici activitatile

Cand pofta de mancare se apropie, gaseste activitati alternative care nu te fac sa-ti iei gandul de la mancare. Citeste o carte, suna o prietena cu care nu ai mai vorbit demult, da-ti intalnire cu gasca de prieteni in parc – toate acestea pot fi activitati minore, dar placute si care te pot ajuta sa te indepartezi principalul tau inamic: foamea.


4. Valabil pentru femei: incepe-ti dieta imediat dupa incheierea ciclului menstrual

Cand simti ca se apropie "acele" zile ale lunii, temperatura corpului este mai ridicata, se produce o cantitate mai mare de progesteron, crescand astfel si consumul de energie. Asadar, perioada ciclului menstrual nu este momentul cel mai bun pentru a incepe o dieta.


5. Stai departe de tentatii

Elimina din casa toate alimentele tentante si din cauza carora deschizi cel mai des frigiderul: ciocolata, prajituri, inghetata etc.


6. Acorda-ti zilnic cateva minute de meditatie

De exemplu, gandeste-te la o situatie din viata in care te-ai simtit foarte puternica si exprima acel moment/sentiment printr-o propozitie. Intoarce-te in timp si reaminteste-ti totul in cel mai mic detaliu: sunete, culoare, decor. Incearca sa retraiesti momentul si atunci cand ajungi la aceasta stare, atinge-ti umarul stang cu palma dreapta si spune in gand "Putere".

Cauta sa gasesti in fiecare zi cateva minute pe care sa le petreci doar cu gandurile tale si incearca sa elimini din minte senzatia obsedanta de foame, retraind clipe fericite, situatii in care te simteai puternica si implinita, sau amintindu-ti de o prietenie frumoasa din copilarie, de un om drag, de o intamplare hazlie.

Si nu uita: invata sa te iubesti pe tine insati si sa gandesti pozitiv!

Adesea se spune ca regulile sunt facute pentru a fi incalcate. Si totusi o lume lipsita de reguli ar fi o lume haotica. La fel se intampla si cu dieta: invatand sa respectam niste reguli ne pregatim sa traim sanatos si sa avem un corp armonios.

No comments:

Post a Comment