Thursday, October 27, 2011

15 pasi spre silueta perfecta

1. Mananca mai sanatos! Uita de dietele restrictive, care te duc in pragul infometarii. Nu vei rezolva nimic tinand aceste regimuri. O alimentatie sanatoasa, echilibrata este cea mai buna solutie pentru a scapa de kilogramele nedorite si a te mentine apoi la greutatea obtinuta. Trebuie sa incluzi o cantitate semnificativa de proteine (carne slaba, peste, produse lactate sau alternative vegetariene), de grasimi nesaturate, carbohidrati (cartofi, paine din faina integrala si paste), legume si fructe. Tine-te departe de grasimile saturate, sare si zahar.


2. Obligatoriu: 3 mese pe zi! Daca nu respecti acest lucru, incearca sa-ti faci un obicei si sa nu sari peste cele 3 mese importante pe zi. Multi dintre cei care se lupta cu kilogramele au tendinta de a sari peste micul dejun. Este o greseala foarte mare! Caloriile vor fi mai putine, insa creste pofta de mancare din cursul zilei si esti mult mai predispus/a la alegeri alimentare gresite pentru a compensa lipsa caloriilor de la micul dejun. De asemenea, mesele neregulate iti dau peste cap metabolismul si vei slabi mult mai greu.

3. Propune-ti o tinta si tine-te de ea! Acest lucru te va motiva mai mult. Daca ti-ai propus sa faci exercitii fizice de trei ori pe saptamana sau sa mananci zilnic cate un fruct, respecta-ti planul! Expertii sustin ca o slabire sanatoasa presupune pierderea a 500 de grame pe saptamana. Pentru a realiza acest lucru, trebuie sa consumi cu 500 de calorii mai putin in fiecare zi.

4. Cantareste-te doar o data pe saptamana! Cel mai indicat este sa te cantaresti o data pe saptamana si sa respecti ziua si aceeasi ora de fiecare data. Te va ajuta sa-ti faci o idee mai exacta despre fluctuatiile kilogramelor.

5. Gateste mai des! Majoritatea produselor gata preparate sunt incarcate de grasimi, sare si zahar. Asadar, este timpul sa te apuci de gatit putin mai des pentru a-ti controla silueta. Gaseste solutiile cele mai rapide si sanatoase, in acelasi timp.
 
6. De ce mananci? De cate ori nu ti s-a intamplat sa infuleci ceva doar pentru ca nu ai altceva mai bun de facut. In loc de a recurge la alimente de cate ori esti stresat/a, plictisit/a, trist/a incearca sa-ti concentrezi atentia asupra altor activitati (lectura, o baie, etc.)

7. Prepara-ti singur/a pranzul! Pentru a elimina pericolul caloriilor, prepara-ti singur/a masa de pranz. Poti sa folosesti bucati de carne slaba, branza degresata, conserve de peste, castraveti, ardei, morcovi si sa excluzi maioneza si untul.

8. Nu lasa sa treaca mai mult de 5 ore intre mese! Un interval de timp mai mare nu va face decat sa intensifice foamea si sa te determine sa mananci mai mult decat ti-ai fi dorit. Intre mese poti sa recurgi la un fruct.

9. Redu grasimile! In comparatie cu proteinele si carbohidratii, grasimile au cele mai multe calorii (9 calorii per gram). Asadar, reduci consumul de grasimi si scade si numarul caloriilor. De asemenea, grasimile saturate din carne, produse de patiserie, biscuiti, prajituri si produse lactate integrale pot creste riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare. Evita prajelile si incearca sa prepari alimentele pe gratar sau la abur. Daca ai nevoie de ulei la gatit, alege unul bogat in grasimi nesaturate, cum ar fi cel de masline.

10. Nu poti sa mananci intotdeauna tot ce vrei! Indiferent de regulile impuse de o dieta, este foarte important ca sa faci anumite schimbari in regimul tau alimentar daca vrei sa vezi o diferenta la cantar. Nu inseamna sa renunti definitiv la alimentele care-ti plac, insa daca acestea au un continut mai ridicat de zahar si grasimi trebuie sa fii foarte atent/a la periodicitatea cu care le consumi.

11. Mai multe fructe si legume! Potrivit numeroaselor studii efectuate pana in prezent, persoanele care obisnuiesc sa consume zilnic cateva portii de legume si fructe reusesc sa-ti mentina mai usor silueta. Gustarile compuse din fructe si legume te vor ajuta sa-ti controlezi mai usor apetitul culinar si aportul caloric. De asemenea, este dovedita eficienta acestora in reducerea tensiunii arteriale si protectia impotriva bolilor de inima.


12. Bauturile si caloriile. In afara de apa, toate bauturile contribuie la cresterea aportului caloric. Acest lucru este valabil si pentru milkshake-urile si fresh-urile sanatoase care asigura un nivel optim de vitamina C, insa nu trebuie sa bei mai mult un pahar pe zi. La fel ca si apa, ceaiurile din plante si laptele degresat pot constitui solutii sarace in calorii.


13. Mai multa miscare! Cu cat esti mai activ/a, cu atat scade si numarul caloriilor pe care le arzi. Pentru a scapa de kilogramele nedorite poti sa executi cate 30 de minute pe zi de exercitii cardio. Asta inseamna alergat, plimbat, ciclism, aerobic sau inot.


14. Pastreaza-ti motivatia! Motivatia este una dintre cele mai importante aspecte ale dietelor. Nu merita sa-ti ingreunezi situatia si mai mult enervandu-te ca astazi ai pierdut doar cateva grame. O pierdere progresiva in greutate este excelenta pentru metabolism si fiecare pas (oricat de mic si neinsemnat ti se pare la momentul respectiv) este semnificativ in procesul de slabire.

15. Nu renunta, chiar daca rezultatele nu sunt satisfacatoare! Dieta trebuie sa o privesti de la bun inceput ca un plan de meniu sanatos pe care trebuie sa-l urmezi o perioada mai indelunga de timp. Prin urmare este normal sa intampini perioada in care slabesti si perioade in care acul de la cantar se incapataneaza sa ramana pe aceeasi cifra, sau mai rau sa urce la urmatoarea. Important este sa nu disperi si sa nu renunti la planul stabilit. Nu ai facut nimic gresit, insa nu strica sa analizezi inca o data cu atentie planul de meniu.

No comments:

Post a Comment