Thursday, October 27, 2011

10 sfaturi experte pentru kilograme mai putine!

1. Bea multa apa si bauturi fara calorii!

Uneori senzatia de sete poate fi usor confundata cu cea de foame. Astfel riscam sa ne aruncam asupra alimentelor, aducand un plus de calorii cand, de fapt, tot ce ne lipsea era un pahar cu apa rece. Daca nu-ti place apa plata, incearca sa o combini cu zeama de lamaie sau de portocala. Sau mai poti opta pentru infuziile de ceai de mango sau piersici, cu arome puternice si fara calorii.

2. Gandeste-te la ceea ce poti adauga in dieta ta, nicidecum la ce trebuie sa tai de pe lista!

Cu fructele si legumele la atac! Trebuie sa te obisnuiesti sa consumi intre 5-9 portii de diverse fructe si legume in fiecare zi. Cam multe portii, nu-i asa? Da, poate sa ti se para multe, insa merita sa faci acest mic efort pentru a asimila fibrele necesare organismului. Acestea iti dau si senzatia de satietate si vei fi tentat/a sa mananci mai putin. Pe langa aceste beneficii, sa nu mai vorbim despre cele aduse asupra sanatatii tale in general. Peste 200 de studii au confirmat calitatile curative ale legumelor si fructelor.

3. Incearca sa-ti dai seama daca iti este intr-adevar foame!

De cate ori ai chef sa mananci ceva, stai putin si gandeste-te daca iti este intr-adevar foame sau mananci de pofta sau plictiseala. Senzatia de foame reprezinta semnalul de alarma pe care organismul tau il trage atunci cand vrea sa te anunte ca nu mai are resursele necesare pentru o buna functionare. Asadar, daca nu-ti este foame si mananci doar de dragul de a manca, poti sa continui asa la nesfarsit. Dar ce te faci dupa ce-ti potolesti pofta si urmeaza senzatiile de balonare si epuizare pe care nu le suporti.

Asadar, inainte de a te indopa gandeste-te ca stomacul tau abia daca ajunge la dimensiunea unui pumn. Portiile mici te vor ajuta sa-ti controlezi mult mai bine senzatia de foame si satietate.

4. Fii foarte selectiv/a cu alimentele pe care le consumi seara!

Mancatul in nestire apare cel mai frecvent la sfarsitul zilei, cand te relaxezi. Stand in fata televizorului cu o punga de chipsuri sau dulciuri in mana este exemplul cel mai concludent de "amnezie de alimentatie", adica mananci fara sa-ti fie foame si fara sa-ti dai seama. Daca te confrunti cu aceasta situatie, ai la indemana 2 solutii: fie tii sub cheie bucataria de la o anumita ora, fie iei o gustare saraca in calorii sau o cupa de inghetata degresata.

5. Bucura-te de alimentele favorite!

Expertii sunt de parere ca este solutie buna sa pui un aliment favorit pe lista neagra. Nu trebuie sa renunti la alimentele care-ti plac, ci doar sa te transformi intr-un cumparator inteligent. Astfel, in loc sa cumperi o cutie/o punga (o cantitate mai mare) dintr-un aliment care-ti face pofta, mai bine limiteaza-te la cateva bucati. Te poti bucura de alimentele favorite, chiar daca sunt bogate in calorii. Solutia este doar sa le consumi cu moderatie.

6. Proteine la fiecare masa!

Proteinele sunt mult mai satioase decat carbohidratii sau grasimile. O dieta bogata in proteine si moderata in aportul de carbohidrati, combinata cu un program regulat de exercitii fizice este solutia oferita de expertii de la Universitatea Illinois.

Un aport insemnar de proteine pastreaza tonusul muscular si incurajeaza arderea grasimilor, mentinand senzatia de satietate pe o perioada indelungata. Asadar, nu uita sa incluzi in regimul alimentar surse sanatoase de proteine: iaurt, branza, alune, fasole boabe.

7. Depoziteaza in bucatarie numai alimente sanatoase!

Daca ai optiuni sanatoase de gustari, usor de preparat si mereu la indemana iti va fi mult mai usor sa slabesti. In loc sa comanzi rapid o pizza sau sa navalesti intr-un fast-food, mai bine aprovizioneaza-te dinainte cu legume si fructe proaspete sau congelate, conserve, cereale, orez brun, etc.

8. Renunta la paste in favoarea legumelor!

Chiar si numai daca limitezi consumul de paste si paine, inlocuindu-le cu legume poti sa dai jos cateva kilograme in cateva luni.

9. Foloseste alternative non-alimentare pentru a face fata stresului!

Tu cum faci fata perioadelor stresante? Ar fi bine sa-ti pregatesti de dinainte cateva tactici non-alimentare pe care sa te bazezi cand esti stresat/a, cum ar fi: citeste o carte, asculta muzica, scrie intr-un jurnal, practica o tehnica meditativa, rasfoieste un album cu fotografii ale persoanelor dragi tie.

10. Fii activ/a!

Nu folosi sportul drept pedeapsa pentru masa copioasa pe care tocmai ai luat-o. Risti sa ai o repulsie fata de sport de fiecare data. Mai bine gandeste-te la beneficiile pe care le pot aduce exercitiile fizice: starea de bine, un somn linistitor si mult mai multa energie.

No comments:

Post a Comment